Sunday, August 2, 2009

~ SESAAT BERLARI ~

"Ya Allah,ambillah kerja-kerja dari kami apa yang perlu kami lakukan di sini.Peliharalah & hindarilah diri kami daripada kerja-kerja yang tidak perlu kami lakukan di sini..amin"

Alhamdulillah,saya sudah dapat membuka & boleh edit blog.Tetapi,peperiksaan akhir semakin hampir.Terlalu banyak lembaran serta kitab yang perlu saya singkap untuk difahami,diingati & diamalkan jua disebarkan. Peperiksaan saya pada 11/8/2009 & 12/8/2009. Saya doakan kepada yang sedang berjuang agar cemerlang hendakNya.Tetapi ingat ye semua,yang paling utama tuluskan niat. "Sesungguhnya segala amalan itu bergantung kepada niat" -hadith.

Anda risau? Tiada hasil? Jangan risau! Jika amalan yang kita lakukan tiada harganya dihadapan manusia, ingatlah harga dan nilainya tetap wujud di sisi Yang Maha Menghitung dan Maha Melihat tetapi semuanya itu bergantung kepada niat di hati setiap jasad. Dont give up ye semua ! Dia sentiasa disisi.

Terlalu banyak ingin saya nukilkan.

Sepanjang pengembaraan diri pada musim 'soyfi' ini terlalu banyak Hikmah Ilahiyah yang menempiasi diri yang kerdil ini. Sayangnya Dia pada diriku. Pengembaraan musim 'soyfi' sangat berwarna-warni. Adakalanya melayan duka, adakalanya membelai kegembiraan. Perasaan lain seperti simpati,marah & sebagainya turut hadir tanpa surat jemputan=) mewarnai perasaan.

Dikesempatan ini, saya ingin memohon sejuta kemaafan atas segala kekurangan yang terdapat di dalam blog ini. InsyAllah saya akan memperbaiki dari masa ke semasa.Terima kasih yang tidak terhingga kepada yang sudi membaca segala coretan, memberi komen, cadangan serta dorongan. Bukanlah tujuan coretan untuk mengangkat martabat mana-mana pihak tetapi untuk mengangkat agama Allah itu sendiri. Amat mustahil untuk diri yang terlalu kerdil ini mengangkat Islam itu sendiri tetapi dengan kerjasama dari jasad yang sedang wujud dihadapan skrin sekarang ini dan umat seluruh alam.


Wallahua'lam.Sekian sahaja. Doakan saya terus tabah menempuh segalanya. InsyAllah.

No comments: