Saturday, November 14, 2009

~ JANJI TETAP JANJI ~

Buktikan janji wahai 'aku'...


JANJI TETAP JANJI

Tuluskan niat
jelaskan matlamat

ingin dicapai,ingin digapai
hati...moga mendamai

pelangi indah melingkar perasaan
Ah! hadir marah tanpa jemputan
err,aku..kenapa ni?kenapa jadi begitu?!
tenggelam timbul persoalan
marah padaNYA? sekali jangan
doa tenang penyadur kemarahan
taubat sahabat kesungguhan
Jadikan aku! Jadikan aku!
Memecah kedamaian
Jadikan aku! Jadikan aku!
hamba yang ikhlas disetiap amalan

Ah! Payah!
hawa nafsu menang bergelut
motivasi syaitan tiada surut
hati kalut kehidupan melalut
hilang .. tenggelam .. takut
kembalikan aku! Kembalikan aku!
kesunyian terkejut
kembalikan aku! Kembalikan aku!
akhir..kemuncak jihad berjaya membalut

bila sunyi bersila bertafakur
tetap mekar tetap akur
bukan menyelar tapi melakar
bukan sekelumit pada kadar
sampaikan bumi mampu bergegar!
kerana terketar
pada kalimah Allahu Akbar!
Dia Tuan dunia Maha Besar

kembali menginsafi
pada segala ibrah duniawi
tundukkan hati
perbaiki diri..

sumpah alam pada bukti
bukti alam sumpah Ilahi

persetan syaitan tubuhku mati
buat Tuhanku kehidupanku mesti
untuk Allah lah kematianku pasti

janji
janji tetap janji
janji sekerat mati
di mana buktinya janji?
di mana janji cinta kau patri?
pada
Maha Mengasihi?
pada
kekasih Dia kasihi?
pada
warkah cinta Dia beri?
pada hambaNYA sendiri?

ketuk hati soal iman sendiri
yakin pada diri
percaya pada naluri hati
selagi degupan berproses kini
hidup mati kerana Ilahi!

buktikan duhai hati!!
janji tetap janji



......


~ hati_ARIA ~

Allahu Ta'ala A'lam

Dimaksudkan pada kata bisu:

1) Dia/NYA = Allah
2) Maha Mengasihi = Allah
3) kekasih Dia kasihi = Rasullullah S.A.W
4) warkah cintaNYA = Al-Quran

No comments: