Thursday, May 6, 2010

~PALESTIN-Belaan Allah Pasti Tiba~



Bismillah ~ Words of Islam so beautiful~

" الدعاء سلاح المؤمن وعماد الدين ونور السماوات الأرض"
- Doa itu senjata orang mukmin,tiang agama dan cahaya(sinaran) yang menerangi langit dan bumi -
( Diriwayatkan oleh Abu Ya'la Al-Hakim )

Jangan biarkan mereka terus merobek kulit saudara kita.Jangan terus mereka mengalirkan darah kezaliman,janganlah membiarkan anak-anak kecil tiada tempat perlindungan.Jika anda ingin selesa pada hari ini,berilah peluang kepada mereka juga.Anda mampu,kita mampu..kamu kamu dan kamu mampu membantu.Berilah..walau sedikit.Selesalah kita,selesalah mereka.

"Ke mana hilangnya bantuan sebelum ini?Bukankah kami telah berikan?" Tertanya-tanya.
Jangan risau,telah diselidik,kali ini bantuan akan sampai kepada mereka,InshaAllah.

Yok!Jom!Ayuh bakal penghuni syurga sekalian(InshaAllah),kita menderma.For what? Untuk saudara muslim kita di GAZA,PALESTIN. Untukmu Palestin.

Lifeline 4 Gaza, atau Talian Hayat Untuk Gaza adalah satu usaha kerjasama di antara NGO-NGO di Malaysiauntuk menyertai kempen antarabangsa bagi menembusi kepungan Israel terhadap Gaza. Lifeline 4 Gaza akan bergerak bersama Free Gaza Movement yang berpangkalan di Cyprus, IHH di Turki, MERCdan Kispa di Indonesia dan NGO-NGO lain dari USA, Greece, Perancis, Sweeden, Jerman, Itali, Venezuela dan lain-lain.

Konvoi tersebut dijangka akan berlepas dari Istanbul pada 15 Mei 2010, disertai 20 kapal dan bot kargo. Konvoi kemanusiaan terbesar di dunia ini akan membawa bantuan asas keperluan seperti bahan pembinaan hospital, bahan perubatan, peralatan sekolah dan bahan-bahan makanan. Mereka juga akan diiringi oleh tokoh-tokoh politik dan tokoh-tokoh kemanusiaan sedunia yang prihatin terhadap krisis kemanusiaan di Gaza.

Baca selanjutnya..klik di sini


"Bandingan (derma) orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji. Dan (ingatlah) Allah akan melipat gandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya lagi Meliputi ilmu pengetahuanNya."

( Tafsir ayat surah Al-Baqarah : 261 )

" di sana kau meneguk air batu campur
di sini kami membaling batu menggempur..

Ingat yang jauh..
Tak lupa yang dekat..

" الدعاء هو العبادة"
- Doa itu ibadah -
( Diriwayatkan oleh Abu Daud & Al-Tarmizi )

~ Maha Benar JanjiNYA ~

No comments: