Pengikut yang menemani..

Pilihan Raya MPPMJ 2011.





Bismillah.


" Allah permudahkanlah, penuh-penuh. " Setiap hari mulai hari ini, ada program penting selain kuliah. Strategi-strategi. Setiap hari dia menyusun jadualnya, untuk diri,keluarga & orang yang berkaitan dengannya. Jadual tetap jadual, sama ada diri & orang ramai dapat memenuhi jadual dirinya, itu terserah pada Allah. Paling penting, dia merancang setiap hari & laksanakan. Dateline itu penting. Dirinya semakin ketat dengan disiplin masa sejak kebelakangan ini. Sebelum ini,dia masih ada rasa kasihan terhadap sesiapa yang lewat jika berjanji dengannya, kali ini jika tidak dapat dibuat pada waktu yang ditetapkan, bermakna terbatal atau temujanji akan dibuat pada waktu lain (mengikut keadaan ). Takut.


Allah bersumpah 'demi masa', sesungguhnya manusia berada dalam kerugian, kecuali orang-orang yang dan mngerjakan kebajikan serta saling menasihati akan kebenaran dan menasihati untuk kesabaran.
( surah Al-Ikhlas : 1-3 )



Hangat Pilihan Raya bukan hanya di tanah tumpah sendiri tetapi di sini juga, tapi ini PR kecil-kecil saja cik & mak cik, belum sampai tahap negara lagi. Doakanlah mereka ini dapat menyumbang sedikit sebanyak kepada ummat walau di mana jua mereka berada.


Hari ini tarikh akhir penamaan calon PR MPPMJ 2011 pula. Bertujuan menentukan barisan 'kerusi' PANAS pimpinan yang bakal menaungi pemimpin-pemimpin di setiap daerah Irbid(PERMAI), Mafroq, Mu'tah & Amman. Matlamat utama untuk ummat tercinta, mahasiswa Malaysia Sejordan juga selainnya.



" Disebabkan kamu lewat, saya denda cari sarang semut sekarang " kata fasilatator kepada dia.
Apa kelebihan & kekurangan semut dari banyak sudut?
Surah apa yang berkaitan dengan semut dalam Al-Quran?





2 comments:

shaker said...

selamat berkempen buat warga irbid.. moga kempimpinan yang mantap akan kembali!

Anisatul-Qalbi said...

Allahumma amin.