Monday, June 18, 2012

DR. MUHAMMAD MURSI PRESIDEN MESIR





Alhamdulillah. Seluas-luas kesyukuran padaNYA dipanjatkan. Jutaan tahniah dirakamkan dan diucapkan buat Dr Muhammad Mursi yang telah dapat mendahalui calon lain dalam piliharaya Mesir kali ini. Walaupun keputusan ini belum lagi diumumkan secara rasmi, impaknya sudah cukup memberi hadiah yang bermakna buat semua muslimin Mesir yang mengharapkan keadilan dan buat 'tenaga kerja' khususnya. Kemenangannya bukan kemenangan individu, tapi kemenangan Islam.

Dalam kenyataan di Facebook, Mursyidul Am PAS, Tuan guru Nik Abdul Aziz Nik Mat melakukan solat sunat dua rekaat tanda kesyukuran selepas merakamkan ucapan tahniah atas kemenangan calon Presiden Muhammad Mursi. Ayuh teman-teman yang cintakan kemenangan Islam, panjatkan kesyukuran kita padaNYA. Solat dua rekaat. Moga dengan kesyukuran yang kita zahirkan, Allah tambahkan nikmat buat kita dan sahabat-sahabat.


" Baru selesai merakam kesyukuran dan tahniah atas kemenangan calon Presiden Mesir, Dr. Muhammad Mursyi... untuk Harakahdaily. Saya akan solat sunat syukur dua rekaat dan berseru agar semua pihak yang cintakan kemenangan Islam turut menzahirkan syukur dengan solat dua rekaat. Allahu Akbar. " 
[ FB Nik Abdul Aziz Nik Mat ]



Lagi Berita : harakahdaily


I 18 Jun 2012 I
I Bayt Dzuu Fadhleen I
I 4 petang I

No comments: