Monday, June 4, 2012

HARAPAN YANG TERLAFAZ


الله أكبر و لله الحمد




Semasa orang lain semuanya tidur nyenyak..

Ya Allah, aku bangun mengetuk pintu-MU  membawa unggun harapan

Aku merayu padaMU sepanjang malam

Bagaimana pedihnya penderitaan yang ku pikul



Aku bermadah..

Wahai Tuhan, kerana Engkau adalah tumpuanku


Bila saja bala menimpa

Bahawasanya Engkau sajalah tempatku berpaut

Aku mengadu padaMu aneka penderitaan

Engkau tentu mengetahui sepenuhnya

Kesabaranku sudah mulai luntur

Daya tenagaku sudah mulai lesu


Oleh itu padaMU Ya Allah aku menadah tangan dengan cukup hina

Kerana Engkau Zat yang memang layak sepenuhnya untuk ditadah

Bantulah Ya Rabbi, jangan biarkan tadahanku tidak berisi

Limpah kurniaMu seluas lautan

akan memuaskan siapa saja yang menghirupnya.








Nota : Syair arab yang di bacakan dalam Himpunan Expresi Hijau Ke Putrajaya oleh Tuan guru Dato' Bentara Setia Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat. 

No comments: